nu är det vår tur att vara friska

Igår skulle vi ha visning här på lägenheten för ett par som inte hade möjlighet att komma på dom utsatta visningsdatumen (som egentligen är imorgon och på månad). Det är ju en del att plocka med innan, och såklart vaknar jag med världens illamående och är magsjuk. JIPPIE. Inte nog med de börjar det göra ondare och ondare i öronen för varje minut som går, tillslut får jag ringa hem Micke från jobbet så det blir iordningfixat här och jag och Noel blir hemskjutsade till pappa (morfar). Och öronen håller på att sprängas i molekyler ungefär... Som tur är slutar mamma (mormor) tidigare och lånar med sig en öronkik hem från jobbet, smidigt med en distriktsläkare i familjen ibland. Och mycke riktigt, öroninflammation på båda öronen. Så nu äts det Kåvapenin och magsjukan börjar lugna sig. Och Micke har ju som bekant haft lunginflammation och varit jättedålig, och Noel öroninflammation. Så nu har alla i familjen tagit del av dessa underbara Pneumokocker på ett eller annat sätt, hoppas det tar stopp här och inte går ett varv till! Dessutom trodde jag inte vuxna kunde få öroninflammation som jag ser som en barnsjukdom, men det kunde man tydligen visst. Vilken jackpott!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch vad trist att ni varit/är sjuka hela familjen. Hoppas att ni mår bättre nu eller är på bättringsvägen iallafall!



Hur gick det med huset, blir det flytt? Eller har du kanske skrivit om det och jag som missat...

Hoppas att visningen gick bra!



Kramar♥

2011-02-23 @ 13:54:35
URL: http://johannala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0