framtidstänk

På tisdag i denna veckan ska jag till BTH och träffa en studievägledare. Tänkte fråga lite hur hon hade gjort i mitt ställe. Läsa till undersköterska eller sjuksköterska direkt? Eller plugga upp sina betyg? Och vilket undersköteskeprogram i så fall? Det finns ganska mycket att välja på.

Det konstiga är att jag har sagt hela min uppväxt, 'Så fort jag slutar gymnasiet ska jag ta mig i från den här stan, och flytta till Stockholm'. Jag älskar Stockholm, det har jag alltid gjort. Samtidigt som det skulle kännas tryggt att bo nära sina syskon.

När jag väl slutade gymnasiet kom så mycket imellan, jag blev sjuk och hela min livssituation och livsstil förändrades. Har levt mycket i ovissthet och oro. Prioriterar helt andra saker nu än vad jag gjorde innan.

De sista månaderna har jag börjat känna mig trygg igen. Just nu känner jag mig verkligen livsglad och trivs med mitt liv. Har underbara vänner och en underbar pojkvän som förstår mig. Dessutom mina hundar och föräldrar och katter (en nykomling påväg!).

Jag tror inte att gräset är så mycket grönare på andra sidan. Det viktigaste för mig just nu är att få känna mig trygg, vilket jag tror jag gör bäst här. Det är därför funderar jag på BTH och att vara kvar i Karlskrona ett tag till. Hoppas på att komma in på den linjen jag verkligen vill. Sen en vacker dag är jag sjuksköterska och kan få uppleva en annan stad än Karlskrona!

Livet ändrar sig så snabbt...

Kommentarer
Postat av: Vetlefanny

Great site, keep up the good work!

2010-03-02 @ 09:12:56
URL: http://vetlefanny.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0