student igen

Jag har inte alls lång tid kvar på jobbet nu, 26e augusti är sista dagen här. Det känns lite vemodigt faktiskt, men så är livet. Sen blir det studielån och studentliv istället. Spännande! Och tro det eller ej, jag är faktiskt sugen på att börja plugga igen.

Till hösten hoppas jag att jag  kommer få betydligt mer fritid än vad jag har nu. ibland känns det nästan som man inte gör annat än att jobba. Så tråkigt. Man har så mycket som man vill/borde göra men som inte hinns med.

Det skönaste kommer bli att få ett regelbundet veckoschema igen, så man kan skapa lite rutin på livet. Att jobba olika tider varje vecka och dag gör en knäpp ibland. Jobbigast är det med träningen. Man kan liksom inte gå på det där passet varje tisdag...
Dessutom är man dödstrött när man kommer hem i från jobbet, man hinner inte umgås och träffa sina vänner så mycket som man ientligen vill.

När man pluggar känns det som man väljer sin tid själv lite mer, med självstudier osv. Det är bra, samtidigt som man måste ha lite diciplin på sig själv också.

Så i höst har jag lovat mig själv att:
*Hålla snyggt och fint hemma
*Börja träna
*Äta rätt
*Göra mer saker med Johan, inte bara sova och äta ihop
*Träffa mina vänner mycket
*Plugga duktigt

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad blir det för plugg??

2007-08-13 @ 15:06:37
Postat av: Ciis

SV Lina: Undersköterska, om jag inte kommer in på sjuksköterska.. Hoppas hoppas! Men något av de i alla fall :-)

2007-08-13 @ 20:20:00
URL: http://cissa.blogg.se
Postat av: lina

okej schysst ju!! =) du kommer säkert in...blir komvux för min del i höst :(:(

2007-08-13 @ 21:35:14
Postat av: Hotmh

Very interesting site. Lots of good information.

2010-10-28 @ 11:30:35
URL: http://www.hotmh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0