bantningskur?

image383

Min Skrollan är för tjock. Det syns inte så bra på bilden kanske, men hon är det. Magen är liksom lös och dallrig, det ska den inte vara. Och liksom för människor är det inte heller hälsosamt för en katt att vara överviktig.

Någon som har något tips på hur man bantar en katt när man har två andra katter som inte behöver banta? Det är verkligen svårt. Jag vill inte sluta med att ha fodret framme alltid, det har jag ju alltid haft, och det känns som dom andra två 'behöver' det...

Kommentarer
Postat av: Eve

haha mamma har samma problem med Svante där hemma :P

2007-12-16 @ 23:03:28
URL: http://evelinisch.blogg.se
Postat av: Suzanne

Hejsan!
Har Du möjlighet att gå ut med katten i sele och koppel? Det kan vara en bra motion för henne. Det gör jag med mina, mycket uppskattat. Har Du kattungetorrfoder? Nu vet jag ju inte riktigt hur gammal Srållan är, men jag tror jag har läst här att Du har en yngre katt också. Det Du kan göra är att Du blandar kattungemat och lite lite vuxenmat och ger morgon och kväll till Skrållan. Tycker hon säkert är gott med lite variation.
God Jul och Gott Nytt Katt År
Suzanne

2007-12-18 @ 09:20:43
Postat av: Ciis

SV Suzanne: Nej vi har faktsik inget kattungefoder hemma längre, endast vuxenfoder. Får föröka med att börja ge på bestämda tider, och ut och gå med henne mer. Får se om det funkar.

Tack för tipset!
God jul och gott nytt år!

2007-12-18 @ 18:22:21
URL: http://cissa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0