den utmätta tiden

Åh vad jag blir trött! Jag sitter med min engelska hemtenta, det går väll sådär. Att det ska vara så komplicerat att formulera sig på snygg och prydlig svenska efter att ha läst en engelsk text? Jag vet inte hur många gånger man kan vrida och vända på en och samma mening, ändå blir det aldrig bra.

La ifrån mig hemtentan en stund och forsatte att läsa en bok som snart ska vara utläst. Peter Noll - Den utmätta tiden. Visst, den är intressant. Handlingen är om en cansersjuk man som avstår ifrån de behandlingar och operationer som erbjuds. Han vill hellre leva sitt liv värdigt tills det tar slut, än att leva ett halvvärdigt liv ofta tillbringat på sjukhus. Så lång är jag med. Men allt mellansnack och liknelser av sitat han som han blandar in emellan sjukdomsförloppet? Det gör att boken blir minst sagt tråkig. Som tur är har jag inte så många sidor kvar...

Nej usch nu struntar vi i plugget en stund och gör något roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0