sjuksköterskestudent på riktigt?

Oj, just nu har jag svårt att koncentrera mig.

Jag har varit på reursföreläsning i humanbiologi hela förmiddagen, tar bussen hem, köper en grekisk sallad, kommer hem och smaskar på den, sätter mig vid datorn och tittar min mail och ser att (en dag för tidigt!) antagningbeskedet för att plugga till sjusköterska har kommit! Och jag har kommit in!

Shit vad gör jag nu? Ska jag börja om eller ska jag gå och ångra mig hela livet sen att jag inte tog  chansen att läsa vidare och klaga på min kassa undersköterskelön? Det måste vara ett under för mina gymnasiebetyg är inte dom bästa i världen. Jag ringde till studierektorn i alla fall, hon tyckte det lät vansinnigt att jag skulle gå om samma år som jag precis läst (sjuksköterskor och undersköterskor läser första året tillsammans). Så hon skulle ringa och prata med någon, och försöka ordna så jag kanske kan gå kvar i min gamla klass och fortsätta till SJUKSKÖTERSKA! Hänger ni med? I alla fall så är det riktig BINGO och jag är sjukt glad!

Återstår bara att se hur det blir nu... *nervös*

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker du helt klart ska gå sjuksköterskalinjen! Tror du får ut mycket mer av den! Hoppas hon fixar så det blir så:) Puss o kram

2008-01-09 @ 14:51:20
Postat av: Karin

haha ja bäst för oss att vi sover i fortsättningen;)

2008-01-09 @ 15:19:49
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Hannah

Åhhh! Hoppas du får fortsätta i vår klass som sjuksköterskestudent istället! Hade ju varit grymt! Ha en skön kväll! Kramkram!

2008-01-09 @ 16:39:52
URL: http://hannahpannnah.blogg.se
Postat av: Cissi

Cissi.. tänk efter.. avsätt om du får fortsätta i samma klass elle börja om.. så skull jag till 100% säga att det ÄR VÄRT ATT! O från början e det ju tänkt att du skulle läsa till undersköteska för att sen läsa vidare till sjuksköterska.. elle hur det va.. vad hade det blivit? 4 år? detta blir i värsta fall 3½! go for it bruden =)

2008-01-09 @ 17:41:20
URL: http://cisis.blogg.se
Postat av: Ciis

SV Maja: Hehe ja det tror jag med, det är ju de jag har velat hela tiden... Puss! (längesen man såg dig!)

Hannah: Jaa, hoppas hoppas!

Cissi: Ja faktiskt jag håller med. Ett halvår av ett helt vuxenliv, vad är det? Hihi du är bra du Cissi

2008-01-09 @ 17:53:55
URL: http://cissa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0