lika barn leka bäst

På sistone har några stycken med MS hittat hit vilket jag tycker är himla roligt. Dels eftersom jag själv satt och letade fakta och människor med sjukdomen mm. över internet i början. Dock utan ''positivt'' resultat. Jag blev bara mera skrämd. Särskilt av allt man läste om och hur sjukdomen utvecklades, personer som var bestydligt sjukare än man själv, eller så hittade man någon i liknande situation, men då betydligt äldre än mig.

Just nu är mitt liv precis som vanligt. Eller visst, jag är försiktigare med att ta på mig för mycket saker att göra, tänka till en extra gång när jag dricker alkohol osv. Och så sprutorna och biverkningarna med dom. Men biverkningarna går över med alvedon och sprutorna känns bara som ett ting i vardagen (typ borsta tänderna). Dessutom fick jag ett litet försprång på min sjuksköterskeutbildning som redan kunde ge en subcutan injection ;)

Ända gången jag blir irriterad över dem nu är när jag ska ut och resa, det blir likom krongligt och då känner man sig sjukare bara för att dom ÄR. Men de forskar på tablettform vilket jag hoppas blir verklighet för det skulle vara så mycket smidigare...

image456

Kommentarer
Postat av: Leanderjennie

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2008-10-01 @ 12:29:28
URL: http://leanderjennie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag hittade också hit! Även jag med MS diagnos!

2012-03-22 @ 10:35:25
URL: http://lindasofieolsson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0