måndag

Idag är det måndag och jag börjar mitt sommarvik på infektionsavd, har kvällen idag... Men det ska bli roligt och jag kan fortfarande inte riktigt släppa att jag är klar med skolan, det är så skönt!!!

Helgen spenderades med Micke, Cissi och Elin i fredags... festade och grillade lite här hemma... riktigt mys! Dock var det ganska så tråkigt ute sen, men så kan det va. För övrigt har helgen varit ganska så lugn... känner mig utvilad inför jobbeveckan! :-)

Ni glömde väll inte att rösta igår?

Kommentarer
Postat av: Elina

Det går kanon än så länge ;) blev placerad på lungor nu första perioden så blir ju lite annorlunda än sist! Hur har du det på infektion då?? =P

2009-06-10 @ 18:47:06
URL: http://elinam.blogg.se/
Postat av: HelloNicki

Hej, mysig blogg!



Spana gärna in tävlingen som jag har i min blogg som avslutar inom någon dag!



http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment



Kram!

2009-09-01 @ 09:30:30
URL: http://hellonicki.blogg.se/
Postat av: HelloNicki

Hej, hoppas du har en bra onsdag :) Tänkte bara tipsa dig om tävlingen i min blogg som avslutas inom kort :)



http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment



Kram / Nicki

2009-09-02 @ 12:51:39
URL: http://hellonicki.blogg.se/
Postat av: Sabi - Hoppet om att bli skådespelare

Hoppas allt är prima med dig?

Den här veckan har jag gjort ett videoinlägg där du kommer dö av skratt, det blev inte riktigt som jag planerade det.

Du kan även tävla om 500 kr att shoppa för, sen så kan du också nominera din eller någon annans blogg för " Årets Blogg " .

Kika in vet jag och lämna en kommentar eller hundra. / Sabi

2009-09-18 @ 17:49:28
URL: http://sabi.blogg.se/sabahudinsabani
Postat av: Anonym

Vi är två studenter som studerar till sjuksköterskor vid Mälardalens Högskola i Eskilstuna och undrar om du vill medverka i vårt examensarbete, genom att låta oss använda din blogg i vårt examensarbete.

Vi har precis börjat skriva examensarbetet om hur kvinnor med MS upplever att deras närstående kan stödja dem i deras sjukdom. Mycket forskning finns om sjukdomen MS, men den vi har funnit är i regel könsneutral och vi har sett att det finns brister i forskning om hur hälsan kan främjas hos MS-sjuka och att det finns ett stort behov av detta. Vi tror att närstående och familj har en viktig roll för de sjukdomsdrabbade och att upplevelsen av hälsan är beroende av detta. Vi vill i vårt examensarbete ta fram kvinnornas egna upplevelser och känslor om hur deras närstående kan stödja så att deras hälsa kan främjas.

Vi kan tyvärr inte göra några intervjuer då tiden är begränsad. Vi ska därför ta del av självbiografier och bloggar för att söka vårt resultat. Tanken är att vi ska läsa och plocka ut citat ur bloggarna, som kan tala för hur kvinnorna upplever stödet.

Vi undrar därför om vi får din tillåtelse att använda oss utav din blogg? Ditt deltagande är helt frivilligt och du kan när som helst välja att avbryta ditt deltagande utan närmare motivering.

Om du väljer att medverka, kommer vi att läsa hela din blogg och plocka ut citat som har funnits på din blogg i minst 7 dagar.

Vi kommer inte att namnge dig i examensarbetet, men vi måste däremot referera till din bloggadress. Uppsatsen kommer att läsas av medstuderande och av lärare vid Mälardalens Högskola i Eskilstuna, men eventuellt också av dem som är intresserade av vårt ämne. Den kommer att publiceras under våren i en databas för examensarbeten, som kallas DIVA.



Om du vill medverka eller har ytterligare funderingar kan du skicka mail till oss som är examensarbetets ansvariga;



Jessica Dahlbo Palm

[email protected]



och



Isabell Berg-Aulén

[email protected]

2009-11-12 @ 15:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0