elevklipp

Idag har jag fixat mitt hår, klippt och fixat lite ljusa slingor. Visst låter det väll lätt som en plätt? Kanske inte. Stackars eleven hade nog ingen bra dag iaf...

Satte mig i stolen och hon började dra upp slingor. Efter att hon fått upp en mängd fick hon det kontrollerat av frisören som jobbar där, slingorna var alldeles för tjocka och hon fick dra av hättan, kamma igenom rufset och börja om igen. Åter kontrollerat - inte bra denna gången heller - börja om igen. Till slut blev det bra iaf... Och så i med färgen. Oj, hon hann inte med att kolla, färgen i längderna blev färdiga långt innan färgen i bottnen, vilket resulterade i att hon fick skölja ur allt, torka håret och sen i med färg i hårbottnen igen... Värme och verkningstid igen... och tillsist ut med färgen. Sen till momentet klippningen (hade blivit lite rädd för att låta stackars eleven sätta saxen i mitt hår vid det här lagret). Slutade iaf ok efter ett antal rättelser, + att den riktiga frisören fick klippa det sista. Under hela tiden hade nog kammen åkt i golvet ett 15:tal gånger, hårfärg ramlade på mina armar och min klocka och ja.. Fyra och en halv timme senare var frisyren klar. Vill man va fin får man lida pin...

Kommentarer
Postat av: Frida

hihi hade det varit våran Elin hade det aldrig hänt, tror inte bara det är jag som saknar henne? ;)



2010-03-05 @ 11:07:04
Postat av: Ciis

Hehe näää verkligen inte. Elin är värld årets guldsax, om det finns något pris som heter så?! :-)

2010-03-05 @ 12:59:26
URL: http://cissa.blogg.se/
Postat av: frida

Årets guldsax! hmmm vet inte om det finns, men om det inte gör det borde vi verkligen uppfinna det nu!

2010-03-06 @ 02:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0