ytterligare en lista...

Vad heter ditt barn?
Noel Elias Holmberg

När var du beräknad att föda?
6 Juli 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nästan en hel månad tidigt, 11 Juni. Alldeles färdigbakad och helt perfekt! ♥

Hur stor var barnet vid födseln?
3290g o 50cm

Hur lång tid tog förlossningen?
Ca. sex timmar från första värken

Tog du någon smärtlindring?
Var mest bedrövad över att jag inte fick någon eda och fick klara mig på min lustgas. Var väldigt smärtpåverkad så i slutet la dem lokalbedövning, men det var precis i samma veva som Noel behagade titta ut...

Är du tillsammans med barnets pappa?
Javisst ♥

Tog ni reda på könet?
Vi fick reda på det vare sig vi ville eller inte, under en sjukhusvistelse i Spanien när jag var gravid. "It's a boy!"

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Trodde först att det var en flicka, sen nånstans i mitten av graviditeten ändrade jag mig och var säker på att det var en pojk!

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja... Både pojk och flickförslag!

Hade du en svår graviditet:
Nej det hade jag inte. Men det var jäkligt tungt i slutet och jag är glad att jag slapp gå den sista månaden i sommarvärmen.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Absolut Ja!

Har du fått några bristningar?
Ja tyvärr.

Var du nervös inför förlossningen?
Faktiskt inte, var väldigt positivt inställd och tänkte att det nog inte skulle va så farligt. Fick en chock, men nu i efterhand minns jag min förlossning som en positiv och otroligt häftig upplevelse.

Hade du några cravings?
Nej faktiskt inte. Eller kanske ostbågar, det äter jag nästan aldrig i vanliga fall.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Testade en till sticka för säkerhets skull, och sen fick Micke åka och köpa en till. Haha.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Väldigt tidigt.

Hur mycket gick du upp i vikt?
15kg...

Hur länge ammade du?
Helammade till 3 månader. Sen blev det problem och amningen fick succesivt bytas ut till ersättning. Mjölken sinade när Noel var ca 4,5 mån, tyvärr.

Vem är barnet mest lik?
När han föddes var han jättelik Micke. Han har ändrats mycket, just nu är han inte så lik någon av oss. Men jag kan se drag från både mig och Micke.

Vad är det bästa med att ha barn?
Allt!

Vad är det sämsta med att ha barn?
All oro...

Är ditt barn döpt?
Ja, vi hade utedop i somras. Ett väldigt fint minne!

Hur gammal är barnet nu?
Fem och en halv månad, så fort det går... Min lille pojk! ♥


Kommentarer
Postat av: Josefin & Haley

<3

2010-11-26 @ 22:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0